Академична общностна група на XR за българските индустрии
Неотдавнашният напредък в хардуерните и софтуерните инструменти, като например нови потребителски слушалки за виртуална реалност и комплекти инструменти за добавена реалност, доведе до възраждане на интереса към разширената реалност ("eXtended Reality - XR"). Обхващайки виртуалната, добавената и смесената реалност, XR отразява както непрекъснатостта между, така и нарастващото сближаване на физическите и виртуалните светове, които обитаваме.
Идеята на тази общностна група е да предостави на членовете си пространство за широка дискусия относно XR и въздействието на тези технологии върху индустриите и по-конкретно в сектор "Висше образование". Академичната група си взаимодейства чрез физически, онлайн, хибридни или метавселенски срещи, по време на научно-технически форуми, кръгли маси, работни дискусии, периодични групови разговори и/или уебинари и възможности за презентации. Професионалистите в областта на висшето образование и XR експерти в бранша могат да общуват помежду си, да провеждат изследвания, да разработват проекти и да се подкрепят в работата по общи теми и интереси.
Подхода за работа на общностната група е непрекъснатото проучване потенциала на нововъзникващите технологични тенденции като ХR в индустриите заедно с всички техни ефекти, за да се види дали може да се помогне за превръщането на тези идеи в нова реалност.
Ние вярваме, че всеки трябва да има достъп до напредничави идеи. Ето защо нашите конкретни области на внимание ще бъдат:
- бързо променящата се среда на XR технологиите и съдържанието;
- моделите за поддръжка, приложенията и най-добрите практики за XR в преподаването, обучението и научните изследвания;
- възможностите за съвместно разработване на XR инструменти и съдържание.
- вдъхновяване за бъдещи проекти и действия, основани на задълбочено чувство за компетентност, позицията на знанието и бъдещо лидерство; и
- въпросите за трансформация на висшето образование чрез педагогика, технологии и практики
Свързаните области на обсъждане могат да включват:
- Проектиране на университетски пространства в подкрепа на XR
- Потапящо учене, преподаване и проектиране
- VR/AR/MR/XR преживявания
- Потапящо разказване на истории
- Компютърно зрение
- Изкуствен интелект
- Пространствени изчисления
- Визуализация на данни
- Геймификация
- Машинно обучение
- Метавселенaта
- Интернет на нещата
- Физикализация на цифровия свят (напр. 3D принтиране)
- Цифровизация на физическия свят (напр. фотограметрия и 3D сканиране)
- и др.