Обновено: понеделник, 20 октомври 2025 14:47

Тематични направления

I.     ИНДУСТРИЯ 5.0Цифровизация, автоматизация и трансформация на производство и услуги. Възможни теми за разискване:

  • Въздействието на роботика, коботи, изкуственен интелект (AI) и Интернет на нещата (IoT) върху работната сила и производствените процеси
  • Устойчиви и кръгови бизнес модели в Индустрия 5.0
  • Персонализирано масово производство: технологии и стратегии
  • Ролята на киберфизическите системи и цифровите двойници за повишаване на устойчивостта и гъвкавостта
  • Човешки и социален капитал в условията на петата индустриална революция
  • Преструктуриране на веригите за доставки в ерата 5.0
  • Предизвикателства пред сигурността и защитата на данните в хипер-свързаната фабрика.

 II.      ОБЩЕСТВО 5.0 - Решаване на социални, обществени и глобални предизвикателства чрез технологии. Възможни теми за разискване:

  • Умни градски решения за устойчивост, здравеопазване и мобилност
  • Цифровизация на публичните услуги и е-управлението: Ефективност и достъпност
  • Етика на ИИ, алгоритмичната справедливост и премахване на цифровото неравенство
  • Демографските предизвикателства и технологии за независим живот
  • Промяна в модела за трудов живот: Хибридна работа, нова работна среда, баланс между живот и работа
  • Устойчиво потребление и модели на споделена икономика, задвижвани от технологии
  • Ролята на гражданското общество и участието в проектиране на Общество 5.0

 III.   ОБРАЗОВАНИЕ 5.0Подготовка на следващо поколение лидери и работна сила на бъдещето. Възможни теми за разискване:

  • Нови педагогически модели: персонализирано, гъвкаво и базирано на компетентности учене
  • Развитие на критично мислене, креативност, емоционална интелигентност и адаптивност като ключови компетенции
  • Ролята на изкуствения интелект, виртуална/добавена реалност и геймификация в образованието и обучението
  • Необходимост от учене през целия живот и микроквалификации
  • Сътрудничество между академичните институции и индустрията: Стажове, дуално обучение, съвместни научно-практически изследвания
  • Образователни политики за подкрепа на трансформацията към Образование 5.0
  • Обучение и квалификация на преподаватели за новата образователна парадигма